רוטמן: "מוכן להידברות עם הנשיאה חיות והאופוזיציה"

    איתי גדסי No Comments on רוטמן: "מוכן להידברות עם הנשיאה חיות והאופוזיציה"

    ח״כ שמחה רוטמן בהצהרה: "הצעת הנשיא לא רחוקה מהצעת החוק שלי, אשמח להידבר עם חיות והאופוזיציה בבית הנשיא עוד לפני ההצבעה בכנסת בקריאה הראשונה"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    10:52
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ בן ברק מאשים: הטבח בדרום – בגלל הרפורמה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, חה"כ שמחה רוטמן מסר הבוקר (שני) לפני זמן קצר הצהרה לתקשורת, בה הודיע על נכונותו להידברות עם מערכת המשפט וחברי האופוזיציה בנושא הרפורמות המשפטיות, בהתאם להצעתו של נשיא המדינה. עם זאת, הבהיר רוטמן בדומה לעמדתו של שר המשפטים כי לא יסכים לעצירת החקיקה כתנאי להידברות.

    "אני מברך על יוזמת נשיא המדינה לקיים הידברות אמיתית שתעסוק בדרכים לתיקון מערכת המשפט ולשיקום מערכת היחסים בינה לבין רשויות השלטון השונות", פתח רוטמן.

    "הרבה לפני הפרטים השונים, והשאלות המשמעותיות על חוקי היסוד, עילת הסבירות או שיטת מינוי השופטים, חשוב לי לומר עד כמה התרגשתי לשמוע את דברי הנשיא שנאמרו מתוך כנות ודאגה לאחדות העם.

    "נשיא המדינה היה פה לרבים, הן בהדגישו את חשיבותה של האחדות בעם ישראל והן בעומדו על הצורך החיוני בתיקון מערכת המשפט ובתיאורו את העוולות והכשלים, ולמעשה את המניעים שלנו לקידום התיקון ולהחזרת הצדק למערכת המשפט.

    "החקיקה לא תיעצר" ו"גם המחאה לא": התגובות לנאום הרצוג

    "הפערים הקיימים בין מתווה הפתיחה של נשיא המדינה לבין טיוטות הצעת החוק שהגשתי או לבין המתווה שהציג השר לוין, אינם זניחים אך גם אינם גדולים, ובוודאי אינם מצדיקים נבואות אפוקליפסה או זעקות שבר על קץ הדמוקרטיה כפי שחווינו בשבועות האחרונים", הוסיף רוטמן.

    "ישנם חלקים בהצעתו של הנשיא שהם נכונים בעיניי וחלקים אחרים שאני סבור שיש צורך להתאים אותם לפתרון הבעיות אותם אנו חווים ושהבטחנו לבוחרינו לטפל בהם, אולם בהידברות כנה בין אופוזיציה לקואליציה, אני מאמין שנוכל לצמצם את הפערים ולשאוף לתוכנית שתיהנה מהסכמה רחבה, כפי שאמר שר המשפטים יריב לוין, כבר בתחילת הדרך.

    "נשיא המדינה בדבריו שידר תחושת דחיפות לקיומה של הידברות שכזו, ואני הקטן סבור שגם בנושא זה, קלע אל המטרה.

    "היום, מסתיים פרק אחד של דיוני וועדת החוקה, ומתקיימת לגביו הצבעה בוועדה, לקראת ההצבעה במליאה בקריאה הראשונה.

    השליטה על מועד ההצבעה במליאה אינה בידי, והיא תלויה בגורמים רבים.

    "אני גם סבור, כמו השר לוין, שאפשר וצריך לקיים את ההידברות ללא דחיית החקיקה, אולם בשלב זה, כבר היום ועוד לפני שהצעת החוק תעלה להצבעה בקריאה הראשונה במליאה, וכפי שביקש הנשיא, אשמח לשבת, ללא כל דיחוי, בתיווך הנשיא ובכל מקום שיבחר, עם כל נציג של האופוזיציה שירצה בכך, ללא תנאים מוקדמים, והכל כדי לקדם הידברות אמיתית ולהוביל להסכמה לאומית רחבה סביב הרפורמה לתיקון מערכת המשפט.

    "כמובן שאת הדיונים בפרטי החקיקה נוכל לעשות רק בבית המחוקקים, בכנסת, נציגת הריבון. כדברי השופט זילברג: 'אין מחוקק מבלעדי המחוקק ולו בלבד נתכנו עלילות החקיקה'. מבחינה זו אני נפעם ונרגש מכך שנשיא המדינה הציע לבוא לוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת ולהציג את תוכניתו.

    "אולם עוד בטרם נידרש לכך, אני קורא לחבריי באופוזיציה, וגם לאסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון: בואו לנשיא! 'קומו ונעלה ציון'. ללא תנאים מוקדמים.

    "נכבד את נשיא המדינה ואת קריאתו, כמו גם את גודל השעה שהיא מייצגת, ונראה לציבור הגדול הנושא את עיניו אלינו שאנו מסוגלים לשבת ולהידבר.

    "אסור לאבד זמן יקר על מריבות ועל מאבקי יוקרה. נקרתה לידינו הזדמנות היסטורית לתקן עוולות ישנות, להשיב את האמון במערכת המשפט ולעמוד במקום שאבותינו רק חלמו עליו. צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה".



    0 תגובות